Små händelser

Små händelser
Livet här

tisdag 4 maj 2021

NU SÄTTER ALLTING FART!

 Så skönt med ett vår regn, behövs verkligen för att allting ska sätta fart och spira.    Regnet smattrar utanför och jag drömmer mig bort i en trädgårdstidning. 

En romantisk gammaldags rosen trädgård, tänk om. Drömma kan jag...Verkligheten är en annan, jag är glad för att äntligen ha befriat mina stackars rosor ifrån allt ogräs! 


Man ska ju inte ge upp sina drömmar...


Rosor som rosor, så småningom    är hagarna här, fulla av dessa, så det är närmast jag kan komma en rosen trädgård!! Det bästa av det hela är, att här behövs det inte rensas ogräs... hi, hi!!


Mina förväntningar är att kunna klara växterna ute i växthuset, så att jag kan plocka till sommarens sallader. Jag har förstås redan låtit frosten ta några tomatplantor...hmmm!!!


En gör så gott en kan, sedan får det bli till vad det blir....


Kram från ett regnigt Skåne/Ingela 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: