Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 15 maj 2021

BEDÖVANDE DOFTER.

 En våt lördag...har varit bortskämd med varma soliga ute dagar. 


Regnkläder och stövlar blev  lördags klädseln.

 Tro det eller ej, jag har skaffat ett nytt fikonträd. Kunde inte låta bli, trots mitt misslyckande med det förra fikonträdet. 


Frågan är ska fikonträdet stå kvar i krukan, läste det någonstans eller ska det planteras??? Vill inte misslyckas igen, jag får väl googla!

Jag slarvade igår, så idag blev det att mocka två dagars sk.. i hagen...så nog har jag fått frisk luft trots regnet.



Kvällarna bjuder nu på en bedövande doft utav häggen och att sedan också få lyssna till koltrastens kvälls serenad uppe ifrån någon grantopp, livet kan knappast kännas bättre! 

Regn tunga moln i horisonten, som kommer att ge växtligheten en skjuts på rätt håll!




Ha en skön lördagskväll.

Kram från Ingela 


1 kommentar:

  1. Ja det är en ack så härlig tid nu!!! Även om det regnar, vilket det gjort hela helgen...
    Nåja, fikonträd har jag några stycken och jag planterar alltid om dom i större kruka/hink!
    Ljuvliga bilder du bjuder på som vanligt Ingela...
    Kram till dig denna gråa söndag!
    Titti

    SvaraRadera

Kommentar: