Små händelser

Små händelser
Livet här

fredag 7 maj 2021

FREDAG REDAN?

 Ja det är den ständiga frågan, veckan rullar på som vanligt... alldeles för snabbt!


Jag har sått Stockros frö och hoppas så klart få många plantor, så att jag kan fylla på i rabatterna, som på sina ställen gapar tomma.


Ännu ett par kyliga dagar, men sen så kommer värmen. Då ska här sås i pallkragar och inne i växthuset! Tänk att jag ännu har lyckats att hålla liv i min vindruvsplanta. 


Hagarna är gödslade och det hänger ljuvliga dofter i luften!
Jag tror att det kallas lantdoft, men säljs inte på flaska, det blir till att ta en tur ut på landet och andas in aromen.



Nu blir det till att hålla fredagskväll, när alla djuren är intagna.
Kram från Ingela 


1 kommentar:

  1. Ja nu får våren snabba på lite! Ja just det, den där lantluften ha ha...hängde ut tvätt förra veckan och den var bara att tvätta om!! Huuu den doftade inte mumma om man säger så...
    Ha det gott och njut av en ny vårvecka!
    Kram Titti

    SvaraRadera

Kommentar: