Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 19 maj 2021

KÖP STOPP!!

 Fantastiska dagar för både ridturer och att påta i trädgårdslandet. Mitt vissna fikonträd överraskade mig med nya skott på stammen...yes!! Jag hade inte blivit färdig att slänga det på gödselstacken, lathet kan ibland belönas.Så nu har jag två träd istället för ett, nu är växthuset fullt. Alltså köp förbud av fler växter!



Jag såg uppe ifrån hästryggen att rallarrosorna är på väg, härligt ogräs....till både sirap och saft! Sirapen använder jag både till bak, på glassen och till glaz när vi grillar. 
I stort sett kan man använda alla ätliga växter till sirap. 
 

 Även liljekonvaljerna tittar blygt fram, denna tid alltså..så fantastisk att se hur allting gror. 


Fiasko i fjol med luktärterna, nu har jag sått massor med frö...så kanske, kanske!!



Dåligt med humle surr i frukt träden, skrämmande...men de envisa knotten finns det gått om!!





Svårt att slita sig loss och göra lite nytta inomhus. En dans med min vän dammsugaren får jag ta mig tid till, även om det sitter långt inne!!





Kram från ett soligt Skåne/Ingela

1 kommentar:

  1. Dina bilder andas VÅR!!! Så otroligt härliga...
    Ja snart är vi mellan hägg & syren. Tänk så fort tiden går. Var det inte snöblask för några veckor sen???
    Må gott :)
    Kram Titti

    SvaraRadera

Kommentar: