Små händelser

Små händelser
Livet här

måndag 3 maj 2021

NU ÄR DET GJORT!!

 Valborgs helgen har gått med att jag har kunnat bokat av det  som är måsten!!

Jag vet att jag inte ska ha måsten, men när det gäller djuren här på gården så måste det finnas måsten.

Snart tid för att dela häst flocken, till två små flockar. Hästarna som löper risk för fång, får flyttas till sommarhagen.




I deras sommar hage är det väldigt magert med gräs, men lite att sysselsätta sig med. Så klart får de hö som vanligt.


Mockat och rensat. Fick hjälp av dottern en av dagarna. Så nu är där fint.


Ulltottarna skulle varit klippta, men det blev uppskjutet till idag. Så de är installade så att de är torra i pälsen.... inget som är populärt.


Har fått hem femhundra kilo höns foder, så nu har jag mat över sommaren till mina små ute i hönshuset.


Även hästarna behöver mat, så även det är fixat.

Skönt att kunna stryka mina måsten ifrån listan.  

Måndag idag veckans bästa dag, en hel orörd vecka framför mig....som går alldeles för fort!!

Kram från Ingela     




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: