Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 17 mars 2021

NATTFROST

 Ännu har inget hänt med tomat fröna som jag petade ner ute i växthuset....kall sådda. Jag har för säkerhets skull även sått några inomhus.  Romantica älskar denna sort,  så mycket smak i denna lilla tomat.



Förra årets tomat odling, blev en djungel att ta sig igenom.
Jag lär mig av mina misstag...hoppas jag!


Mitt persika träd är mitt lilla vårdträd, som jag tuktar hårt.
Jag får nog agera bi, när det börjar blomma, så kanske, kanske det blir en och annan persiska.


Gjorde ett tappert försök att rensa i det jag kallar min rosen rabatt. Ve och fasa vilket virrvarr, tror jag fortsätter en annan dag!



Lättare då med en potatisodling än en rosen rabatt, vi har haft egenodlad potatis under hela hösten och vintern. 
Så klart är sättpotatisen inhandlad och väntar bara på att få komma i jorden.


Med natt frost, hagel, snö och regn, får både jag och sättpotatisen vänta!
Kram från Ingela 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: