Små händelser

Små händelser
Livet här

tisdag 23 mars 2021

MITT LANTLIV!

 Ja lantlivet är så mycket mer, än att bara  gosa med djuren.

 

Jag börjar min dag med att fodra djuren.
   Sedan väntar boxarna på  att mockas, när jag har släppt ut hästarna.

Många liter vatten har det gått åt under natten hos djuren. Nytt vatten ska fyllas på både ute och inne, det blir många kannor att kånka på.  Gå på gymmet, vad är det??...det här räcker mer än väl!


Ulltottar och höns ska fodras, sedan ska det mockas hos hönsen och läggas ny halm i alla redena.



Så har det plötsligt gått ett par tre timmar och klockan närmar sig middag.                            Detta upprepas varje dag under  alla årets dagar, även om jag känner mig halv kass!    

Många, många mysiga stunder är det tillsammans med djuren.          Som alla härliga stunder på hästryggen, när ett litet lamm kommer till världen eller när det har kläckts små kycklingar under en höna.



Så jag skulle aldrig vilja byta ut mitt ”lantliv”.                   

 Men jag tycker att många gånger beskrivs livet på landet med djur, på ett litet skevt vis.

 Det är sedan upp till dig att tycka, om” lantlivet” fortfarande enbart går i rosen rött?   

Kram från Ingela                       


         



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: