Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 18 mars 2021

INGA SMÅ SILKESBOLLAR

 Nya utbrott av fågelinfluensan hörs det på nyheterna. Vågar man hoppas att hönsen skall få gå ute i sommar  och sprätta, som är livet för en höna?  Ja det är verkligen ett stort frågetecken!


Möts varje morgon av ett gäng förväntansfulla höns, som väntar på att luckan ut till friheten ska öppnas. Nästan så att jag hör hur de suckar, när jag går ut igen.

Några nya små silkesbollar blir det inte kläckta här på gården  i år. Jag försöker få hönorna att förstå det, men lyckas dåligt....de är några envisa rackare. Sura miner blir det när jag plockar äggen, som de försöker gömma.



Fågelinfluensa, hästinfluensa och covid, allt på en och samma gång. Knacka i trä, ännu inte något hos ulltottarna som väl är.


Mitt mål är att jag ska ha fått vaccin innan mitt barnbarnsbarn föds, oh!..det var ett långt ord. Att bli gammelmormor känns så stort!! 
Du får ha en skön dag.
Kram från Ingela 

1 kommentar:

  1. Ja det är så mycket elände just nu! Öland har inte fått några fall av fågelinfluensa än läste jag men det är väl en tidsfråga nu när flyttfåglarna kommer...och de vill ju UT!!!!
    Ja vi får se hur det blir...
    KRAM från Titti

    SvaraRadera

Kommentar: