Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 27 mars 2021

DET DÄR MINNET!

 Det är det lite si och så ibland med. När blommade påskliljorna i fjol, bjöd våren på många fina dagar med sol...har ingen aning, helt bort blåst?? ...hur var det i förra veckan???                       Något jag garanterat inte kommer till att glömma är, tvåtusentjugo års jul, som vi firade utomhus i frostgrader..brrrr!!

Väl att jag har bildbevis, när minnet sviktar hi, hi!! Kan bara konstatera att våren är senare i år.



Nu surrar jag omkring inne i växthuset ibland persika trädets blommor med penseln och leker bi!....medans regnet smattrar på rutorna.





Så ska  klockan ställas fram...så skönt med långa ljusa kvällar. Då kanske jag hinner med att få ordning på mina pallkragar, de håller ju inte i all evighet. Det ligger en bunt med ruttna kragar här och skrotar , ingen skön syn...men men. Lite blandade känslor medför våren allt, det som gömdes i snö......
Ha en fortsatt skön lördag 
Kram från Ingela 
 






1 kommentar:

  1. Ja det där korta minnet känner jag igen :) Vad åt jag igår??? Ingen aning...
    Jo nog är våren lite senare i år. De kalla nätterna har nog bidragit. Påsk nästa vecka! Tiden går fort!
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Kommentar: