Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 13 januari 2021

TID FÖR SKOTER

 Jisses anamma grönt igår och idag behöver jag en skoter för att ta mig fram till stallet ha, ha!!





Trettio centimeter under dagen och det fortsätter att vräka ner....detta i Skåne!!

Förstår att hästarna är uttråkade, för igår var det barmark och grönt gräs att beta...typiskt här nere i södra delarna.

Som om detta inte räckte?                     En varg har setts två hundra meter härifrån och även mitt inne i byn. Så det är extra tillsyn på mina ulltottar, nätterna är de inom lås och bom i stallet.


Ja jag ville ha snö, men inte dessa mängder, känner mig insnöad.     Skulle hämtat spån till djuren, men det får vänta!

Kram/Ingela 




1 kommentar:

  1. Oj så mycket snö!! Härliga bilder men jag förstår dig...hästarna ser ut ha kul i alla fall :)
    Varg! Huuu...jag tycker det räcker med att jag ser spår i snön här efter räv!!
    Ha en fin söndag nu.
    KRAM Titti

    SvaraRadera

Kommentar: