Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 24 januari 2021

FÖRST MÅNDAG OCH SEDAN SÖNDAG

 Alltså vart tog dagarna där emellan vägen... jag har då inte sett till dom??


Vad jag saknar snön, åter leriga hästar och åtta dyngiga hund tassar nu igen. Så jag kan inte klaga på, att det inte finns något här att göra! Rykta hästar och torka hundtassar, ungefär så ser det ut!




Jag har gett ett fyrtiotal höns pedikyr. Nu när hönsen sitter i karantän, slits ju inte klorna naturligt.Om det var uppskattat?...tror inte det, men lite godis efteråt, så gick det an.


Funderar ibland på om jag inte hade haft några djur, vad skulle jag ha gjort med all tid?? Städat sönder huset?...det lät inte roligt, så djuren får allt stanna kvar här på gården.
Kram från Ingela 





  

1 kommentar:

  1. Ja denna tid som bara rusar fram, dagar, veckor, månader...jag vet!
    Ena dagen isande kyla, nästa blask...
    Vilken skön lyx dina höns har! Pedikyr! Näe det går nog inte med mina hovdamer (även om det skulle behövas lite klovård!)
    Ja nu ska de ju hållas inne i hönsgården också, då är dom ännu surare!
    Härliga bilder och kram till dig...
    Titti

    SvaraRadera

Kommentar: