Små händelser

Små händelser
Livet här

tisdag 19 januari 2021

DE STÅR NU MED BÖJDA HUVUD!

 Jag trodde i mitt enfald att förrådet vägg i vägg med hönshuset skulle hålla sig frostfritt. Bra förvaring för mina Mårbacka pelargoner trodde jag ja! Minus sjutton grader här om dagen, blev deras fall, nu står de där med böjda huvud! 


Att jag aldrig lär mig, rosor och jag går inte ihop. Några dagar står de där så ljuvliga, för att sedan torka in och tacka för sig!

Långkalsonger, mössa och vantar den ena dagen. Nu åter regnkläder och stövlar!


Nu är jag förberedd inför årets lamning. Råmjölks ersättning, lamm näring, handskar och injektions sprutor. Allt kan hända och jag vill inte stå där med byxorna nere.


( bild från förra året)

Glömde att jag måste få rätt på övervakningskamerorna, där har jag något att bita i. Det blir till att programmera om förmodligen....hjälp hur ska det gå??

Kram från Ingela 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: