Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 17 januari 2021

KÖLD BITNA KINDER OCH SURDEGSBAK

 Nu knarrar det så där härligt under fötterna och det biter i kinderna. 




Jag försöker njuta av vintervädret så mycket jag kan, vet ju inte hur länge det varar.




Jag har några beställningar på avels ägg, men det struntar hönorna fullständigt i  och värper när det behagar dom!


Varje ägg är därför ett guld ägg, men trots det händer det olyckor.
Stoppa guldäggen i fickan, ja det kan ju bara sluta på ett sätt!!!


Lycka är att komma in i värmen med röda kinder och se hur surdegs kulturen står där och bubblar.


Ibland går det helt åt pipan med surdegskulturen, men denna gången lyckades jag...yes!!


Nybakat surdegsbröd med smör och ost, efter en dag utomhus...så gudagott!

Jag har inte hunnit att tänka på att det är söndag, ja där ser man.

Kram/Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: