Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 16 oktober 2019

MÖRKARE OCH MÖRKARE

...ny städat hos hönsen, jag myser i ett ny halmat hönshus,tror att jag är mer nöjd än hönsen.


Fullt upp nu, halma hos ulltottarna, fylla förråden med strö till hästarna och så är det de där rabatterna...ja, jag springer runt som en yr höna. 
Ska rosorna klippas på hösten?.... lavendel lika så? 
Jag är som ett stort frågetecken när det gäller växter! 



Men nu är Trädgårds möblerna äntligen undansatta!! Jag har haft svårt att släppa taget om sommaren. 


Har planterat massor med jordgubbsplantor, så att jag kan frossa i jordgubbar till sommaren. 
Gödningen fixar hönsen, så de ska också få vara med och frossa!! 


Snart, snart blir kvällarna ännu mörkare och dagarna blir alldeles för korta. 
Så imorgon gör jag ett försök, att få hyfs på det som mest liknar en djungel..... mina rabatter. 


Kram från Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: