Små händelser

Små händelser
Livet här

måndag 14 oktober 2019

ALLA SKULLE HA EN LITEN ELSA!

Hör och häpna idag var det till att vakna till mobilens ilskna väckning!! 
Varför... fortfarande natt ute?? 
Jag som normalt vaknar till min inbyggda klocka. 



Men idag var det ingen vanlig dag, för min hovslagare skulle ju komma. 



Nog är det så, nya skor måste gås in... känna så att de inte skaver, hi, hi!!
Efter en härlig ridtur i naturen, var så klart både hästen och jag nöjda med skorna, inget skoskav där inte! 



Min lilla knasboll Elsa, hittar på mer hyss än någon annan. 


Hon passade på att ha lite jonglering med utemöblerna, när jag var i stallet. 



Hönsen var inte glada när jag stängde in dom i hönsgården, efter att det  lilla yrvädret hade tagit sig in i hönsgården. 
Liten är hon, så att ta sig in genom höns luckan, är inte några som helst problem. 
Många är gångerna, som vi har fått hämta henne inne hos ett gäng vettskrämda höns.




Åt min lilla knasboll till Elsa, kan jag inte annat än att le!!
Med henne har man aldrig tråkigt, alla skulle ha en egen liten Elsa. 
Kram från Ingela 


2 kommentarer:

  1. Hi hi sicken kul tacka!! Klart man "får" vara busig :) Förstår att hönsen fick hicka av det ulliga sällskapet! Jag skulle vilja fråga dig om råd ang mina höns om jag får, ska se om jag hittar din mailadress igen Ingela...
    Kram från Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. ingela.larsen50@gmail.com
      Klart att du får,kan jag hjälpa till, då gör jag givetvis det.
      Kram Ingela

      Radera

Kommentar: