Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 23 juni 2018

OBJUDEN GÄST TILL BORDET

Ja så kan det bli ibland. 
Jag har ingen aning vad han hette eller vem han var....han bara dök upp si så där objuden! 



En kräsen rackare, för det passade  varken med sill eller potatis och ej heller jordgubbarna dög. 


En blåsig och kall midsommar, så att sitta utomhus, kunde vi bara glömma..... så vidare vi inte ville åka på en blåskatarr!

Vår gäst trivdes bra under fotogen lampans värmande sken ..... tror jag det!
För han lämnade inte sin plats på bordet, förrän fram på småtimmarna.... då jag blåste ut lågan.



Har du kanske också haft besök av den här snyltgästen, då vet du kanske hans namn?? 
Oj... det blev en lång historia om en liten insekt, som jag är nyfiken på.  



Ja nu tar vi an oss midsommardagen, som förhoppningsvis bjuder på något varmare väder.
Kram från Ingela 

2 kommentarer:

  1. Hi hi vilken liten gäst du hade till bords! Men vad är det? Ser ut som en blandning mellan en skalbagge och en humla! Hoppas någon vet...
    Ha en fortsatt härlig midsommar!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du Titti, jag har aldrig sett någon liknande krabat.
      En humla som har vänster prasslat med herr skalbagge??
      Varför inte??
      Ha en fortsatt härlig midsommar Kram från Ingela

      Radera

Kommentar: