Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 16 juni 2018

MED MUNNEN FULL AV SOMMAR

Smultron i dikeskanten, barfota, en ständigt skinande sol på en klar blå himmel.... det är så jag minns mina barndoms sommrar.



Smultron finns det, solen och den blåa himlen likaså (nu) .... men det där med ständigt solsken, är det väl lite si och så med på sommrarna 
Barfota på grusvägen, nej!! det var då....det gör ont, bara vid tanken!  



Gräs och mossa är väl vad de klarar av nu förtiden! 


När jag stoppar smultronen i munnen, är smaken precis som jag minns den.....  Sommar! 

Jag samlar bara på positiva minnen i min ask, men ändå slinker det ner ett och annat mindre positivt .....som jag försöker sortera bort! 

"Det är aldrig för sent
 att få minnen för livet!"
Kram från Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: