Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 21 juni 2018

BLOMMOR TILL ANTALET SJU!

Midsommarafton imorgon, lite vemodig är den allt. Vill behålla de ljumma ljusa sommarkvällarna länge, länge ännu!


Även om det känns som höst just nu, är väl sommaren ändå inte slut?..... eller är den?? 



Jag älskar ljuset, vill inte vandra in i mörkret, men vad hjälper det?...inte ett smack, bara till att hänga med på tåget och se glad ut!



Göken har redan flytt fältet, till något som förhoppningsvis är varmare....han är allt bra klok, den där göken. 
Saknar hans ko-kå, ingen vacker sång kanske, men i mina öron är den lika med sommar! 


Oavsett om jag behöver ha pälsen på imorgon, så ska det bindas midsommarkransar. 
Likaså ska det ätas Sill, potatis 
 med en eller två nubbar till!.... och så jordgubbar så klart 


Hoppas att du får en ljus och varm midsommar.  Glöm nu inte att lägga sju sorters blommor under din kudde, så kanske, kanske din käresta visar sig under midsommarnatten!hi,hi!!!
Kram från Ingela 


1 kommentar:

  1. Ja så var det då midsommar! Skönaste tiden...
    Tiden rullar på och jag hinner inte med! Snart jul igen ha ha!
    Både göken och fåren väcker mig vid sisådär 3.15 varje morgon så jag är ganska urlakad nu, puh!
    KRAM och GLAD midsommar!
    Titti

    SvaraRadera

Kommentar: