Små händelser

Små händelser
Livet här

fredag 10 juni 2022

UPPGIVEN ODLARE!

Ogräset och gräslöken växer, men vad har hänt med det andra jag sådde?? Kylig vår eller avsaknad av gröna fingrar?? Morötterna, salladen och salladslöken  finns det inte en skymt av….men ogräset tittar upp istället!




Hör och häpna det kommer en gurka på plantan i växthuset, en liten tröst i odlings eländet!!

Jag tänkte kasta dessa två fikonträd på gödselstacken, de måste ha skaffat sig öron och hört mina uppgivna ord….se vad som hände!!


Jag får försöka hitta min envishet och börja om, men känner mig inte precis motiverad!


Odlingen får jag ta tag i en annan dag, för idag ska vi fira barnbarnets student! I Helgen får vi besök ifrån Danmark, ja ungefär så ser vår helg ut.

Kram från Ingela 




1 kommentar:

  1. Känner igen det där! Ogräset har då en väldig växtkraft men var är det jag sådde???
    Du är inte ensam om den frågan :) Sen är hönsen pigga på att checka av pallkragarna och smaska i sig de första gröna bladen också...ibland ger man bara upp!!!!
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Kommentar: