Små händelser

Små händelser
Livet här

måndag 27 juni 2022

NU FÅR DET GÄRNA REGNA!!

 Ja jag ska inte klaga på värmen, för nu ligger höet och torkar för vinden och solen i hagen!



Här dricks det vatten i mängder, trettiosex värme grader är vad det fina tål.


Djuren pustar, jag pustar och stånkar när jag springer som en tätting och fyller på med vatten!!


Tack och lov så blev höet inte skördat i små balar i år. Det tackar både jag och min rygg för!


( min svägerskas hus i Danmark, det är över trehundra år gammalt.)

J. är där över men kommer hem ikväll till färdig plastade stor balar…. det är lyx om något för en månskensbonde!

Det blev tolv rundbalar ca trehundra kilo per bal…tretusensexhundra kilo. Det räcker inte, så jag har köpt ytterligare tjugotre balar, ja det går ju åt en hel del! 

och hälsade på, hon brummade så fort hon såg traktorn och bhääade åt ulltottarna, det blev så klart en tur i traktorn. 




Det blev tretton på små silkesbollar i helgen. Tyvärr så accepterade inte hönan dom som jag hade tänkt, så jag fick agera höna istället. De ska ju ha någon som visar dom mat och vatten. 

Kram från Ingela 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: