Små händelser

Små händelser
Livet här

tisdag 29 mars 2022

VISSNA TOMAT PLANTOR OCH DÖTT PERSIKA TRÄD!

 Inget blir vad jag hade tänkt mig. Grävde upp persika trädet….sorkarna hade haft fest på alla rötterna och stammen. Så det blir slutet för mig, tänker då inte odla persikor till sorkarnas fester!!!


Domherrarna har lyst med sin frånvaro hela vintern vid fågelbordet. De var flitiga gäster i augusti och nu när vi har vår syns de igen. De är verkligen en färg klick!


 
Påskliljorna börjar så smått att slå ut, vackert!!



Tur att jag köpte två Mårbacka pelargoner väldigt tidigt, de växer ju bra så att jag kunde ta skott till tre nya. Jag fick ju kasta de gamla, då de hade fått frost.


Sämre går det för tomat plantorna jag sådde, de står nu  helt plötsligt och slokar med öronen…..varför???
Så det är bara till att se glad ut och prova igen!


Gröna fingrar, ja då inte här!

Kram från Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: