Små händelser

Små händelser
Livet här

fredag 18 mars 2022

MINA MORGON RUTINER

 Gäsp!!… redan morgon, men ljuset gör det hela lite lättare att  svänga benen ur sängen! Värre var det när jag jobbade, då fick jag gå upp i okristlig tid enligt mig, för att hinna med alla djuren innan jag stack till jobbet!


Nu har jag all tid i världen ha, ha till att fodra och titta till djuren. Ännu ingen lamning, den här lilla fröken står på tur, så imorgon sätter jag in henne i lamnings box. 



Så lugnt och tyst när jag tar ut hästarna i hagen, där de får sin frukost. Stannar kvar en stund i hagen, innan jag går vidare till hönsen.



Plockar dagens första ägg och gör rent och bäddar med ny halm i redena eftersom att silkeshönsen ligger tätt tillsammans i redena och inte sitter på pinnarna under natten. Ja som du förstår, så har de lämnat kvar sina visitkort!!




Lite mys med stallkatten tillhör morgonens ritual, det är liksom ett måste.





Tala om att ha balans, när man är törstig…..morgon gymnastik!




Två till som väntade på mig, ja sin frukost var det nog som var mest intressant.



Vad en ost macka och en mugg kaffe kan smaka gudomligt efter morgonens rutiner.


Min bästa stund är det här! Sedan väntar dagens stall arbete.
Kram från Ingela 

1 kommentar:

  1. Åhh vilka mysiga morgnar du har! Skönt att slippa stressa också...djuren tar ju sin lilla tid :)
    Underbara bilder som vanligt och en GOD morgon med ostmacka och kaffe! Bästa!
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Kommentar: