Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 12 mars 2022

SÅ SUGEN!!

 Jag blir så sugen när jag tittar på bilden jag fick på Messenger, på avkommor från mina höns.

Kan man få abstinens, ja det kan man, det där med kycklingar blir lätt beroendeframkallande när det är vår i luften!



Först och främst ska restriktionerna mot fågelinfluensan vara av blåst. Så kanske, kanske kycklingar, när hönsen åter får gå fritt här på gården. Både jag och hönsen längtar, så mysigt att ha hönsen springande fritt och sprätta. Det är ju så det ska vara.



Det ser ut att dröja, så jag får nöja mig med att ha småfåglarna som sällskap. Jag har hängt upp den sista havre kärven till dom, sedan blir det enbart solrosfrön…ja jag fodrar året runt. Så var det de smutsiga fönsterna, så inte den bästa bilden…men det bjuder jag på!!


Jag hoppas att snart ska det åter vara så här.




Kram från Ingela 

1 kommentar:

  1. Så näpna! Vem vill inte ha små dunbollar :) Ja så var det där med fågelinfluensan...alla runt här som har höns har sina ute. Kanske dumt. Måste kolla upp det där!
    Önskar dig en solig och fin lördag :)
    Kram Titti

    SvaraRadera

Kommentar: