Små händelser

Små händelser
Livet här

måndag 7 mars 2022

ALGER….SUCK!!

 Jag skrubbar och skurar bort alger i växthuset, lite i taget så blir det väl klart någon gång. 


Blir trött när jag ser att lusthuset också behöver tvättas rent  för alger. Vitt lusthus javisst är det fint, men svart hade varit så mycket lättare!


Sorkarna har flyttat runt på snödroppe lökarna, de tittar upp lite varstans och inte där de en gång blev planterade.



Katterna  här på gården latar sig som vanligt och struntar fullständigt i om det finns alger här och där! Jag ska nog bli en katt i mitt nästa liv.


Vår innebär inte bara plantera och så, veden ska klyvas för kommande vinter.



Vädret kan jag inte klaga på, allting går så mycket lättare med strålande sol.

Kram från Ingela 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: