Små händelser

Små händelser
Livet här

tisdag 15 mars 2022

VÅR STÄDNING O VÅRSKOR

 Städningen i växthuset är nu klar, till min förvåning hade  de första knopparna spruckit ut på persika trädet.



Jag får surra runt och leka bi för att pollinera blommorna med pensel, för ännu har jag inte sett till någon pollinerare. I år ska det inte gå som förra året, då blommorna fick frost och jag fick köpa mina persikor. Så nu bäddar jag in trädet på nätterna.




Med så härliga dagar kan man inte annat än att få ny energi! 




Sommarhagen där tre av hästarna ska gå i sommar behöver mockas.



De här tre ska få fint, när de i maj månad  flyttar hit till sin sommar hage.



Ligghallen har de använt till toalett, istället för att gå in där när regnet öser ner. Men till sommaren passar det, att gå in där när alla stickande flygfän biter som värst.
Så jag har att göra ett par dagar med städning i hagen o ligghallen hi, hi!!!


Idag har vi haft besök av vår duktiga hovslagare Eva. Tid för vår skor och verkning av hovarna. 





Ja dagarna här… hinner aldrig bli tråkiga, alltid något som ska göras. Älskar att vara ute och att ha något göra, så  gårdslivet är min grej!





Nästa gång hästarna ska fixas, blir i maj.


 
Kram från Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: