Små händelser

Små händelser
Livet här

måndag 4 februari 2019

KLUVEN!!

Mulle har nu i tre dagar fått gå tillsammans med Wilda ute i hennes hage. 


Populärt.....knappast om Mulle ska säga vad han tycker! 


Han visar sitt missnöje tydligt, när jag ska släppa ut dom.
Ställer sig med baken mot boxdörren, när han äntligen behagar komma.... då ska han baske mig inte gå ut till Wilda. 
Han vänder på klacken och trippar bestämt till den andra utgången, för där gick de andra  ut! 


Men envis är jag, även om mitt hjärta blöder när jag tvingar honom ut till Wilda.


Tala om att jag känner mig kluven! 
Wilda vill ha sällskap, Mulle vill ut till de andra hästarna.... ja hur gör man?? 
Det är väl den där hönsmamman som kommer fram, för han mår egentligen inte dåligt. 
Jag kan ju inte släppa ut Wilda till de andra pga att de får av det kraftiga höet.
Hur man än vänder sig, så har man alltid ändan där bak! 
Kram från Ingela 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: