Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 6 februari 2019

JAG VISSTE ATT DET FANNS NÅGOT FINT....

..... där under. 
Den fula ankungen här i hönshuset, är en liten silkis, som mest går för sig själv.
Så jag har hållit henne under mina beskyddande vingar och förstått att det fanns något fint där under.


Så idag gick jag ut och hämtade in henne,för ett välgörande bad.



Hon satt så förnöjsamt när jag ömt tvättade av henne och fönade henne torr. 
Det var lite skillnad på att bada en höna mot en schäfer. 



Där fanns den vackraste lilla silkisen! 


När hon sedan kom ut till hönshuset igen, var hon förvandlad till den vackraste silkisen som fanns i hela hönshuset.


Med förvandlingen följde även ökad självsäkerhet.

Hos alla finns det något fint där under, det gäller bara att våga skrapa på ytan. 
Ha det gott! kram från Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: