Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 13 december 2018

SKROTAT I TRÖJA OCH STÖVLAR

Ja så skönt att bara gå runt här på gården och skrota, mocka och fodra alla djuren.... det är livet. 
Lugnt och skönt! 


Ja, jag har precis som hästen, bara njutit i fulla drag.... ingen julstress här inte!...här tar vi dagarna som de kommer. 
Tänk att det blir jul ändå, här på gården! 


Vi har mycket att lära oss utav våra djur....har du sett ett djur som stressar?? 
Varför springa runt som en skållad råtta varje år inför julen? ...julen är väl istället en tid då vi ska kunna ta det lugnt och känna "julefrid"?? 






Vet du, att det blir jul här ändå, även om jag inte har fått bakat alla de där julkorna, som jag brukade göra. 
 De låg många gånger  kvar i burken efter jul... för att där var ingen som hade orkat äta utav dom.
Jag tror att vi själva skapar en massa måsten, som vi inte blir lyckligare av. 


Avslutar dagen, där jag började den......alltså ute i stallet och känner mig hel nöjd med min dag.




Kram från Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: