Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 16 december 2018

NU ÄR DET PÅ RIKTIGT!

Jag har väl alltid känt mig som en sådan där hönsmamma, du vet. 
Men nu är det på riktigt, riktigt!!.... underbart! 



Fixar och donar hos dom mina små pytter, nytt spån och halm.....kanske lite överkurs att byta varannan månad?
Nej inte om du frågar mig!


Jag kan ju plocka ägg varje dag som tack! Godare ägg kan det inte bli, inga bleka gulor här inte!



Dessa pytter, (Maraner) har ännu inte börjat med att värpa...men till våren, då ska jag kunna plocka mörkt choklad färgade ägg.....spännande färg! 


"Disco Arne" gör som alla andra karar, blåser upp sig för att imponera på damerna....men ibland lyckas han inte. Ja det är inte annorlundare i höns världen! 


Ja det här var dagens händelse inne ifrån hönshuset. 
Nu ska jag åka för att fira tredje advent hos en av döttrarna. 
Kram från Ingela 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: