Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 30 december 2018

FRÅN HÖNSEN TILL BORDET!

Några höns skulle alla kunnat ha, men jag vet att det går ju inte! 


Ångrar inte en sekund att jag åter skaffade höns.....efter att äntligen ha fått övertalat mannen, att vi skulle ha höns igen.




Denna känslan av att på morgonen sticka in händerna under  varma silkesbollar, för att plocka ägg....känns som små underverk varje gång.


"Disco Arne" ser noga efter sina hönor, men han har fått konkurrens... då två till här i hönshuset har börjat med att gala.


En av konkurrenterna stor och stilig......ja hur detta ska sluta, det återstår att se!


Jag hoppas att de ska kunna samsas, så att Arne kan hålla sig till dvärg silkesbollarna.
De andra stora tupparna, som är stora silkesbollar får då ha sina stora för sig själv....önsketänkande kanske!



Ännu har inte alla hönorna börjat värpa, det är kanske tuppar hela högen..... Nej så illa är det inte!
De som värper nu, kan förse både oss och döttrarnas familjer med ägg.



Sedan får jag nog sätta upp en skylt om att ägg säljes!!!
Oj!!.... det blev mycket höns här på inlägget idag, men som du säkert har förstått så älskar jag mina silkesbollar.
Kram från Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: