Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 29 december 2018

LUTFISK OCH BRÖDBAK

En av våra döttrar kom hit idag, äntligen någon som ville dela lutfisken med mig.
Mannen vägrar och rynkar på näsan åt denna läckerhet.....han vet inte vad som är gott  hi, hi!! 



Vad är lutfisk utan senapssås??
Senapskornen krossades
med kanonkulan och mina ögon tårades!.... här kan man prata om starkt! 





Det har blivit mycket mörkt bröd över julen, så nu var det tid för omväxling.
Det blev alltså brödbakning av en av mina favoriter....skållat rågbröd. 



Ett hållbart och saftigt matbröd, är du pigg på att prova?......här är receptet.
Du kan smaksätta med kummin eller brödkryddor som jag brukar göra eller bara följa receptet. 
Jag bakar mina till två bröd i avlånga formar.



Lycka till!!
Kram från Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: