Små händelser

Små händelser
Livet här

tisdag 13 juni 2023

Stamfadern i min flock.

 Har trillat av pinnen, fem år blev han. Han var en av mina första stora silkeshöns som kläcktes här på gården. Många avkommor har det blivit under årens lopp. Fortfarande spatserar hans två bröder omkring här, de var tre…Kasper, Jesper och Jonathan.


Nu är här tio vuxna tuppar, hur många av kycklingarna som är tuppar, är ännu för tidigt att avgöra. Säkert många för jag kan inte ha en sådan tur att det skulle vara många hönkycklingar.




Alltså denna värme, inte en droppe regn i sikte! Bladlössen festar här för fullt  på mina rosenbuskar, så rosor lär jag få se mig i månen efter. Någon annan ohyra har kalas på mina stockrosor…jag ger upp!!! Blommorna är det minsta att bekymra sig om i dessa tider!


Ulltottarna har ännu lite grönt i deras hage, kommer det inte regn snart..så vet jag inte hur det ska sluta??


Baggen tycker precis som vi….att det här ser inte bra ut. Hur ska det gå med vinterfodret åt djuren, får ont i magen när jag tänker på det.


Höra hur grannens kor ropar efter mat när hagen är ner betad, så hemskt!  

Kram från en som bekymrar sig/Ingela 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: