Små händelser

Små händelser
Livet här

fredag 9 juni 2023

Färsk potatis?

 Blir det egenodlade potatis till midsommar, ja det kan man fråga sig? Plantorna här fick  frost i tvåomgångar. För visst smakar det bäst med egna nyupptagna potatis.


 Växer det lika bra där under, som allt ogräset gör..då blir det en bra skörd! Den första gurkan är plockad och det syns pytte små tomater på tomatplantorna.



Sallad och dillen är på gång, så nu är det bara potatisen som är ett stort? Oavsett så blir det midsommar här på Liljegården.



Citrus trädet som var ett impulsköp, sprider en magisk doft inne i växthuset..så inget dumt köp!


Jag kämpar på med det som kanske ska bli till fin purjolök, har klippt de två gånger, men ännu inget att skryta med. Tröstar mig med, att det är långt tills hösten då de ska skördas, väl att jag är optimist när det gäller purjolöken! Tar du fram ett förstoringsglas så kanske du kan se mina plantor.


Så glad för all hjälp inne i växthuset, tacksam så länge de inte trampar ner mina purjolök hi,hi!!!




Kram från ett varmt Skåne/ Ingela 






1 kommentar:

  1. Ja "egen" potatis är ett måste...vi får se hur det går med torkan. Hönsen har rört om i mina pallkragar så det står härliga till, ja inte till det positiva! Njut nu av sköna juni, vädret rår vi inte på...
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Kommentar: