Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 29 juni 2023

Regn och mygg!!

 Äntligen har vi fått det efterlängtade regnet. Djuren har nu kunnat flytta till nya hagar.


Med regnet kom även mer fågelsång, ja de små har haft det jobbigt i torkan. Mindre insekter men med ständigt hungriga ungar i boet. Knott och mygg har vaknat till liv, ja det vill jag lova, jag ser närmast ut som om jag hade fått röda hund och fy fasen vad det kliar!! Men jag får glädjas med fåglarna att det surrar i luften av mat igen till dom.


Vaknade här om morgonen av att göken gol för kung och fosterland, det var väl hans sätt att tacka för denna tiden innan han gav sig iväg.






Som vanligt igår onsdag, hade vi en hel dag med vårt barnbarnsbarn. Att hon älskar att hjälpa till behöver jag knappt berätta, jag hoppas på att det håller i sig när hon blir större.


Imorgon väntar vi vår hovslagare hit för att verkat tre av hästarna, de andra två får hon ta när hon mår bättre. Hon blev sparkad av en häst för en månad sedan, som tur var, att det inte var någon av mina hästar och hon har därför inte kunnat jobba…så smärtsamt för henne.


Idag när inte solen skiner, ska fönsterna få en välbehövlig tvätt! Kan inte skylla på solen länge!!!
Kram från Ingela 

1 kommentar:

  1. Ja det kom en skvätt här på ön också! Ack så välbehövligt efter dagar/veckor av stekande sol...med regnet kom flugorna och myggorna dock! Ja svensk sommar i ett nötskal :)
    Härliga sommarbilder du bjuder på...
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Kommentar: