Små händelser

Små händelser
Livet här

fredag 17 februari 2023

Saktfärdig??.

 Ja nu har veterinären varit här, så nu är både hästarna och hundarna vaccinerade. Det är ju inte bara gårdsfolket som behöver ett skydd.



Det gällde att utnyttja solens värmande strålar med en ridtur, helt otroligt tio plusgrader…. tala om att jag fick vårkänslor. Säg det som varar, en får vara nöjd.


Fågelkvitter där uppe, så spännande för en liten katt….se men inte röra. Hasselns hänge vajar i vinden, väl att jag inte är allergisk, för det växer gott om  hasselbuskar här. Konstigt nog så har jag inte sett en endaste ekorre  när det dignar av hasselnötter på hösten.


Stallkatterna har sex stycken olika bäddar med fårskinn, men ändå så gäller det först till kvarn i favoriten. Lite bortskämda är de trots allt.


Skönt att få hjälp med alla djuren, när min lilla hjälpreda kommer hit på onsdagar. Torsdagarna är det som vanligt veckomiddagar här på gården. 



Det ska blåsa upp till storm idag, hujedamig då blir det till att hålla i hatten. Just nu känns det som om vi flyter omkring på en sjö, otroligt vad det har regnat.  Gammelhästen tycks vara nöjd med att få komma in några timmar innan de andra, när det är skit väder.


Veckorna swichar liksom bara förbi, eller så är det jag som har blivit saktfärdig?





Imorgon ska jag iväg för ta lite bilder, till omslaget för en bok med temat cosmoplay. Jag har ett par bilder med inne i boken, så det är kul!




Nu håller vi helg gott folk.

Kram från Ingela 


1 kommentar:

  1. Ja du, veckorna går bara fortare och fortare...man vill hinna så mycket men inget händer. Märkligt. Kan det vara så att man blivit saktfärdig? Förmodligen, eller?!
    Kanske vi får lite mer energi snart när ljuset kommer :)
    Kram från ett blåsigt Öland & Titti

    SvaraRadera

Kommentar: