Små händelser

Små händelser
Livet här

måndag 20 februari 2023

Dryg väntan på utevistelse.

Alltså denna återkommande fågelinfluensa, så dryg för hönsen. Jag får aktivera dom med majs, äpplen, vitkålshuvud och vete korn, så jag tror inte att det går så stor nöd på dom.  Jag sätter ett nät för dörr hålet när solen skiner, så att även de kan njuta utav solen…




Ja är det inte vi som kan få influensa eller covid så är det fågelinfluensan för hönsen. Vi kan bara se glada ut och hoppas på att det inte blir drygt i år.




Det känns allt en aning konstigt, att inga små lamm kommer till att busa omkring här i år. Samtidigt är det skönt med ett uppehåll, slippa all oro som följer med vid lamning. 
Jag har ju mina vuxna ulltottar som får ett sabbatsår och kan ta en lång semester tills nästa år.
Kram från Ingela 



1 kommentar:

  1. Ja det råder influensor både bland djur och människor...jag känner fortfarande av min covid och nu längtar jag bara efter ork och vår! Såå fin första bild av dig och den svarta hönan :)
    Nu hoppas vi på bättre tider - eller hur?
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Kommentar: