Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 29 januari 2023

Vatten, vatten…..

 …ja vanligt vatten!

Hade fyllt på hönsens vattenbehållare med trettio liter vatten och vitaminer, så långt bra. Sedan var det ulltottarna och hästarna som även de skulle få nytt vatten, hos de är det ju rutiner varje dag.


Vet du hur mycket trettio liter vatten är när det är utspillt?….jag vet, för behållaren hade läckt ut varenda droppe medans jag gjorde de andra sysslorna. Hönshuset hade förvandlats till en inomhus bassäng, bra om jag hade haft ankor, men nu har jag inte det.



Vem kan motstå denna killen när han sträcker ut mulen för att ge mig en puss som heter duga!





Samma visa varje gång jag kommer med hö eller något annat gott. Det gäller att hålla munnen stängd, för pussarna är reellt våta.


Det är liksom hans rutin, så det är klart att han ska få pussas. Ingen av de andra hästarna gör något liknande, ja alla vi är unika. Så har denna helgen gått och enligt mig alldeles för fort.

Kram från Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: