Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 7 januari 2023

Snö storm.

 Jag har tidigare berättat, att våra två matbord har vart och ett bara plats till tio/tolv personer. Familjen växer, så det är ont om platser. Jag hittade en annons på ett sådant extra bord som var exakt vad jag letade efter…. ett riktigt gammalt hederligt slagbord. Så det blev till att få med J., ut i det inte bästa väderförhållande, körning i gott och väl en o en halv timme enkelresa i snöstorm! Vi och bordet kom välbehållna hem igen. Så familjen, nu är det bara till att växa!! Ännu får det stå ihopfällt, men snart så.





Jag blev så glad för det lilla vita som kom, men säg det som varar!




Hade tre katter, som nu har blivit till fem, de två sista har jag enbart sett skymten av…. men de äter bra varje dag. De två har tydligen bosatt sig i den gamla jordkällaren, skygga båda två, så jag ser inte skymten av dom….jag bara matar de stackarna.


Dax att registrera dessa hos Jordbruksverket med deras chipp nummer. Allt ska registreras nuförtiden, höns, ulltottar, hästar, hundar och nu också katter. Ännu slipper vi att bli chipp märkta…men vem vet??


Imorgon är det söndag, sedan är det slut på helgdagarna….rätt skönt när det blir ordning på dagarna igen.

Kram från Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: