Små händelser

Små händelser
Livet här

fredag 27 januari 2023

Med solen kommer energin.

 Ja du lilla Aurora, jag ska lära dig allt jag vet. Att få vandra i skogen med barnbarnsbarnets lilla hand i min, ja det känslan går inte att förklara den måste upplevas. Plocka några grankottar tillsammans som blir till djur i fantasins värld, det enkla är roligast.






Ja solens värmande strålar väcker verkligen liv i ett fruset hjärta, plötsligt börjar energin flöda.


Att jag har lyckats med att hålla liv i pelargonerna är otroligt när det gäller mig. Det har kliat i fingrarna många gånger att låta dom gå hädan. Med ny energi tog jag mig an dom och skar hej vilt i de risiga plantorna, inte hade jag någon tanke på att sortera vita skott för sig. Så nu är förväntningarna på de nyplanterade skotten stora, en blandning av vita och rosa blommor i samma kruka, originellt i varje fall!



Snart är det väl dags att stoppa ner några tomat frön i jorden av min favorit tomat ”Romance”. Ja det är en härlig tid vi går tillmötes.

Du får ha en skön helg.

Kram från Ingela 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: