Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 4 januari 2023

Julen tackar för denna gången.

 Nu städas julen ut här på gården. De första tulpanerna är köpta, mina vårkänslor börjar så smått göra sig påminda…även om den är långt borta.


Visst är det mysigt med granris och massor av hyacinter, men nu har de liksom gjort sitt. 


Julgranen ligger åter i sin låda och jag slipper trampa runt i granbarr till nästa jul. 


Jag får snart skaffa mig en groddräkt när jag ska simma ut till stallet, för här är det liksom inget slut på regnandet. Jag liknar mest ett våtdjur ett antal gånger dagligen!
Ulltottarna håller till inne i stallet, ja varför skulle de ut i regnet, när de har roomservice av mig blötdjuret?


Hönsen kacklar belåten när jag kommer med lite gotter och tupparna stämmer upp i kör på sitt vis!


Idag ska jag rå om vårt barnbarnsbarn hela dagen, så hon kommer till att lysa upp dagen!

Kram från Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: