Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 15 januari 2023

Famnen full!

 Inte av tulpaner, trots att det är tulpanens dag….  jag hänger inte med allas olika dagar. Något bättre än tulpaner så här på söndagsmorgonen, var en famn full med katter.


Ja de har inte förstått att de inte fortfarande är små kattungar, så det blir lite trångt men mysigt.


Jag kan inte klaga på mitt sällskap, tre stycken katter som springer runt benen på mig. Det gäller att hålla tungan rätt i mun, så att jag inte snubblar över dom.


Gammelkatten gör inte så mycket väsen av sig. Hon valde själv att lämna sin plats inne hos ulltottarna för att flytta in till de små katterna inne hos hästarna.



Om flytten blev bättre eller inte, det vet bara katten.

Tidigare bostad inne hos ulltottarna.



Glädje ja det är precis vad jag känner nu, när Fari är smärtfri och åter kan gå ute med de andra hästarna. 



Imorgon måndag och jag får väl se om det blir tuppslakt igen eller inte.  Inte lätt att bestämma vem som får lämna och vem som får stanna. Jag får kanske grunna lite mer på det.


Inte lätt att vara månskens bonde.

Kram från Ingela 










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: