Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 8 december 2022

Vitt på marken det gillar vi!

 Lite puder på marken, som på kvällen fylldes på, med ett hav av fallande gnistrande snöflingor….härligt!

Jag har legat pall i ett par dagar med feber, efter att ha proppat i mig alldeles för mycket av godsakerna på julbordet. Sjutton olika sillinläggningar, så klart måste allt smakas och allt det övriga också…varför lär jag mig inte, att det finns något som heter lagom???


Minusgrader gör att vi slipper klatscha runt här i dyngan. Jag gläds av det, så länge det nu varar. 
Nu står han där på spishällen, gårdens något slitna tomte.


Jag och mitt lilla barnbarnsbarn skulle haft bakat saffransbullar häromdagen, men av det… blev det inget, då vi låg sjuka båda två. Det kommer flera dagar, för bullar ska det bli!


Brrrr…tio minus grader idag på morgonen, vilket innebär att göra isfritt i djurens vattenkar, den enda nackdelen med kylan.


Du får ha en fin torsdag.
Kram från Ingela 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: