Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 17 december 2022

Spara och spara!!

 Två dagar med kyla, men det hade kunnat vara några grader mindre. Vattnet har frusit till is inne hos djuren i stallen, roligare kunde jag haft än att springa som en tätting med varm vatten till djuren. Så därför står det på min önskelista ”inte fullt så kallt”….jag tror att tomten redan på söndag kommer till att uppfylla min önskan?





Nu har äntligen ulltottarna blivit klippta, bättre sent än aldrig. Så nu får de mysa inne i halmen tills att min önskan är uppfylld.           

Svindyra elpriser gör att kaminerna här står och hoppar, julgransbelysningen drivs med batterier och här brinner det massor med ljus, allt för minska en saftig el räkning. 


Något annorlunda, men mysigt ändå. På julafton blir det till att slå på stort, då ska vi vara slösaktiga med elen! 

Kram från Ingela 

 



1 kommentar:

  1. Ja jösses å kallt det har varit! Burr! Ja och på det dessa elpriser...mapriser också! Det gäller att bita ihop nu :)
    Kramis från Titti

    SvaraRadera

Kommentar: