Små händelser

Små händelser
Livet här

måndag 19 december 2022

Snögubbar i hagen!

 Sovmorgon till så där knappt klockan åtta. Jag hade då inte någon lust att ge mig ut i snöstormen. Djuren väntar på sin frukost, så det var bara till att hoppa i kläder och stövlar….är det detta som kallas det ljuva ”lantlivet”?? En sådan här morgon, hade det då inte varit dumt att bara ha en vandrande pinne.



Hästarna och jag hann knappt ut förrän vi liknade ett gäng snögubbar.




Jag töade snabbt upp inne i stugvärmen och liknade då mer som en urvriden disktrasa!


Tog mig i kragen och fick slagit in de sista julklapparna idag. Nästa år ska jag banne mig göra precis som en av döttrarna, köpa julklapparna redan i januari. Då får man dels mer för pengarna och sedan är det klart!! Ja, ja jag vet nog hur det blir med det, jag står där som vanligt i december utan några klappar!



Lite julbak och julgodis har det blivit och ligger klart i bukarna… får se hur mycket som ligger kvar efter jul. Då kan jag säkert bjuda småfåglarna på både gorån, struvor och annat gott, det brukar bli samma visa varje år. 


Här blir det en lugn julafton, bara jag och J. kan sitta i mjukis byxorna, läsa eller se på en film….lugnare kan det knappast bli. Juldagen kommer hela tjocka släkten hit, då blir det full fart mellan pannor och kastruller!

Kram från Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: