Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 2 juli 2022

VETERINÄR OCH SEMESTER PÅ SAMMA GÅNG!

 Oavsett om jag var på semester, så behövde jag ringa till veterinären.  


Den här killen visade smärta i karleden, så J. hade tagit in honom i boxen. Han hade fått in hoven i får nätet i förra veckan och fått ett sår i karleden som vi har skött och lagt bandage om. Allt såg bra ut, men på ett sådant ställe ömmar det när han rör sig. Veterinären gav honom muskel avslappnande och smärtstillande injektion, sedan blir det boxvila tills måndag. Då är jag åter hemma och ska ha ny kontakt med veterinären. Alltid någonting   som händer, när man har djur, 



Ska gräva upp några plantor av stockrosorna här, för att ta med mig hem. Här växer de precis överallt, ungefär som ogräset hemma på Liljegården.

Jag känner verkligen att dessa fem dagar  har varit lisa för själen. Salta bad, trevligt sällskap, vila för rygg och knä samt mängder med god mat, gör att jag har laddat massor med ny energi. 


Tänk att jag har hittat de gamla udda mässingsljusstakar som jag letade efter, alla till en vettig peng….ja här i Danmark kan man fynda!!


Nästa inlägg blir med lantvinden i håret och med ny energi.

Kram från Ingela 





1 kommentar:

  1. Härligt att få tanka ny energi! God mat och vila gör verkligen susen ibland...
    Sommarkram från Titti

    SvaraRadera

Kommentar: