Små händelser

Små händelser
Livet här

tisdag 5 juli 2022

ORO I LUFTEN!

 Jag hann inte mer än att komma hem ifrån min mini semester, förrän oros molnen började hopa sig. En hund hade stuckit och turligt nog sprungit förbi vår gård. Gett sig vidare och tagit sig in till fåren som går på bete två km härifrån, där hade den dödat tolv får. Länsstyrelsen har återlämnat hunden till ägaren, hur är det möjligt???…när polisen  hade tagit hunden på bar gärning!!!!

Hunden har otaliga gånger tagit sig hit till vår gård på natten, så att vi har fått ringa ägaren. Så tala om att jag är orolig för mina får efter detta.



Lite positivt efter detta, hästen som jag behövde veterinär besök till, är nu mycket bättre. Han är utsläppt till sin lilla Wilda igen efter att ha stått i boxvila i några dagar. Glädjen var stor för Wilda som verkligen har saknat sin Fari.



Jag känner verkligen att jag har fått ny energi, så nu tar jag mig an arbetet på gården igen!



Inte mycket men lite hägring börjar visa sig, inte bara ogräs även om det finns massor utav detta.


Tror att jag kommer att sova oroligt inatt och kolla ut på ulltottarna i hagen.

Kram från Ingela 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: