Små händelser

Små händelser
Livet här

måndag 25 juli 2022

TUPPSLAKT OCH RO I LÄGRET IGEN!

 Det har varit lite oro i lägret ibland tupparna, alltid några som ska visa sig matcho när det har kommit nya rivaler! 


Förstår deras oro, för dessa charmörer kan charma vilken brud som helst!



Ja vem hade inte blivit charmad, ifall man hade varit en liten höna?


Så det fick bli tupp slakt, fem bråkstakar fick skjuts upp till tupphimlen…..hårt men det var inte så mycket annat att välja på.



Regn i veckan lite positivt är det, för då trivs dessa små godsaker!



Allting smakar som bäst, när det är säsong för det. 


Ingen ordning på något ting nu för tiden….kräftor till jul och skinka till midsommar! Jag är nog lite mossig, för jag hänger inte riktigt med i svängarna…. vill ha det lite som det alltid har varit.  


Jag är ingen gamler….men i helgen då så skulle jag vinna si så där en miljard och en massa miljoner på Euro jackpot. Det blev en dansk som tog hem rubbet och väl var det. För vad skulle jag med så mycket pengar? 

Så det blir till att fortsätta med att plocka min svamp och mina bär, ta skott av pelargonerna och bli glad över något secondhand fynd istället! Känner mig lyckligare med detta livet, längtan  och strävan.

Kram från Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: