Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 1 augusti 2020

SLAKT OCH SKÖRD

Överträffar mig själv, med att jag klarar av  det här med att slakta.
Två tuppar mindre här nu.
(ingen av de på bilden)


Liksom ett måste kände jag, att även kunna klara av den biten, när man har höns.
När jag räknade till tolv tuppar var det dags. 
Inga slagsmål, men jag måste tänka på hönorna.






Inte heller blir det några rönnbär till hönsen...jag har spanat, men inte ett endaste  bär finns det här i år.
Då blir det en mild vinter enligt ”bondepraktikan”, massor av bär förra året och blev det någon vargavinter?...knappast!!


Det skördas i både växthuset och trädgårdslandet nu...så någon ”coq au vin” blev det inte och lär inte bli!!



Ifrån frö till tallriken, vilken lycka för en nybörjare som mig. Smaken sedan, går inte att beskriva, den ska upplevas hi,hi!








Sommaren har kommit tillbaka efter att ha varit pausad i hela juli!
Jag får se till att sätta upp hängmattan, ligga en stund där i skuggan och gunga lite nätt, till ljudet av hönsens kacklande.
Du får passa på att njuta av sommarvärmen, vi vet ju inte hur länge den varar.
Kram från Ingela  

1 kommentar:

  1. Åhh strongt! Jag är för blödig där med djuren...jag har en vän som hjälper mig när en höna blir sjuk. Tack och lov. Här har vi ganska så mycket rönnbär! Får Öland en hård vinter tro?! Varmt är det också...lite för varmt. Men snart stundar hösten och då gnäller man väl för det :)
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Kommentar: