Små händelser

Små händelser
Livet här

tisdag 18 augusti 2020

VÄNTAN PÅ ETT EFTERLÄNGTAT REGN!

 Augusti har hittills bjudit på tropisk värme.                       Nu längtar jag efter ett riktigt uppfriskande regn som de har lovat oss, men det har vi ju blivit snuvade  på tidigare. Himlen mörknar och det mullrar i utkanten...så kanske, kanske??

J. fick klippt två av  bagglammen idag. Normalt så klipper vi inte lammen, men dessa två liksom tiggde och bad om det...så varma i sin päls.



Det fick bli med en vanlig sax, får saxarna...ja var hade jag lagt dom?? Huvudsaken var ju att de blev klippta.


Tro det eller ej, det kommer fler regndroppar än vad jag har äpplen på träden!!...Så efterlängtat!


Strunt samma i att det inte blir äpplen här i år, det finns de som har...jag får väl ge mig ut på en tiggar runda! 



Jag kan inte annat än att var nöjd med dagen, slapp den dagliga jakten på skuggan!

Kram från Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: