Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 6 augusti 2020

DRÖMMAR OCH NÄSSLOR

Någon prunkande trädgård har jag bara i drömmarnas värld och vilken trädgård sen.
Den är fylld med doftande klätterrosor, slingrande gångar som leder till små oaser med porlande vatten...sist men inte minst en trädgårdsmästare som sköter det hela. ha,ha vilken dröm!!


I min trädgård går det både höns och ulltottar, så mina drömmar lär förbli till drömmar!

Här går bara hundarna och katterna så de rabatterna är de enda som får vara i fred...trodde jag.
Men vad jag bedrog mig, några små  larver tycker att det är okej att käka upp både stockrosornas o rosornas blad brrr!!!

Ja,ja det är som det är, en och annan brännässla kan jag så klart även hitta här. 

Porlande vatten ska inte förbli en dröm...snart så!
Resten får förbli till en dröm.
Kram från Ingela  




1 kommentar:

Kommentar: